DÖNMEEEEKK

Zor karar verdiği şeyler vardır insanın. Bazı kapıları sımsıkı kapayabilmek zordur. Öylesine zordur ki, bir gün o kapıyı kapatmayı başardığında bile cebine kapı tokmağını filan almışsındır: geri dönebilmeyi hep cebinde taşımak için...
Keskin dönüşleri olamıyor bazen insanın, olamayınca içinde düğüm oluyor tabi gidemediğin her adım. Ya da adımların içeri doğru, kısıtlı mekânda ve derinden... Öyle sıklaşıyor ki, oluşturduğu çukur yüreğini ezik büzük ediyor artık.
keskin bir gidiş değildi gidişim,okul için çıkabildim çıkmak istediğim yerden .içimde küçük kasabayı terk etmenin verdiği huzur,ciğerleri yakan oksijen ...gözlerimi kamaştıran gün ışığı ile.zaman zaman tekrar arzu ediyor bünye bu hissi.sonuna kadar zevk alarak sevişmek gibi bir his..

uzun bir yolculuktu.Tren neden seçildi ,bu yüzden mi? belki bu yüzden ,belki daha ucuz diye:)toprağın rengi değiştikçe anladım gittiğimi.memleketin toprağı kadar yeşil ,dolu,sıcak değildi artık.kokmuyordu bağı bahçesi..bağı bahçesi yoktu ki..

Yolculuk sırasında Rus yazarları düşündüm, çoğu tren yolculuklarında yazmış eşsiz romanlarını. Bu pencereden mi seyrettiler, ne gördüler, nereye doğru baktılar: dışarı doğru mu? Dışardan vuran ışığın aksiyle içeri doğru mu?
Yanıma aldığım üç beş parça kıyafetim, bir kaç kitabım, diş fırçası, diş macunu, saatim, vazgeçilmez yüzüklerim ve derin hüzünlerim /acıklı olsun hem de kafiye versin diye yazdım. yyoksa ne hüznü / dışında bana ait hissettiğim hiçbir şey olmadığından geriye bakıp özlediğim bir şey de kalmamıştı.
yol boyu ilerde yaşayabileceğim muhtemel muhteşem tesadüfleri düşledim.her şey peri masalı gibi olabilirdi.yalnız peri masallarını sadece kendi içimde hayal ederdim .romantik tek bir his barındıramayacak kadar vurdumduymaz bir görüntüm vardı.ele avuca sığmaz,değer vermez,çok önemsemez,fazla takmaz..birisi içimde yeşil duyguların olduğunu bilse tahtını kaybedecek sultanlar gibi korkardım.tek başına kurulan hayaller gibisi yoktur.kimseye sebebini açıklamak zorunda kalmazsınız.ve kimse "ahahaha ne kadar saçma " diyemez ve siz de " yaa hayal işte " cümlesini kurmak zorunda değilsinizdir.sigaranızı alır ,bahçedeki şezlonga uzanır/ yoksa ağaç altına çörekler/ o dahi yoksa yatağınıza uzanır-bu vardır sanırım-, kurarsınız kurarsınız.birinin b
ile gerçek olabilme ihtimali yeter mutlanmaya..umutlanmaya..
şimdi dönmek...mümkün mü artık peki..

17 yorum:

özgün dedi ki...

ahh gurbetlik....
bacım yine mantı yapmışsın eline sağlık.

penelope dedi ki...

:))))
bak bu işin sonu gün toplantılarına gidecek...bacıııım ,kuşşuuuum gibi:)))

ve teşekkür ederim okuduğun için önce.sonra tadını hissettiğin için..
ve yarasın şekerim afiyet olsun..
et olsun yağ olmasın:))

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Bitti mi? :)

O hoooo... filmin devamını merak ederim ben.. Olur mu, girişi yapıp okuru yarı yolda bırakmak...

İç ses: Mantı mı? ne mantısı? Oha... Penelope de mi aslan familyasından yoksa!!????

penelope dedi ki...

sevgili öküz :))
(kimseye de böyle hitap etmemiştim ya..bi garip oldu )

filmin devamı..anlatırım dinleyen olursa:) işte küçük kasabadan ,yaşlılar evinden dışarı çıkan tipik kız hikayesi :))bilirsin..bilir misin?

mantı..haa o şeyy ...özgün bana seni okuyunca mantı yemiş gibi oluyorum anafikri taşıyan çok hoşuma giden bi yorum yapmıştı ordan kalmış..
aslan familyası ne?....o ne kii.
**yorumlara baktım bu seni izleyen bi aile var ailemizin blokçusu tadında..onlardan biri miyim diyorsan :) hayır ne yazık ki..bi oğlum bi kaç kuzen dışında akraba da yok hem..öyle :)))

özgün dedi ki...

Öküz seni de benim kuzen sandı zaar :)
bu aralar örgü zebra yapıyorum penelopecim bir kaç şey daha var yayınlamama az kaldı
sonra örgü öküz yapabilirim :D

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Daha çok yazı bekliyoruz o halde geçmişinle ilgili...

Bak bana.. 76 yazı olmuş(hieyt bee!)

;)

penelope dedi ki...

sevgili özgün:
örgü öküz fikrine var yaaa şapka çıkarıyorum:))))
yanına bi de örgü fotograf makınası ve bi de örgü koca memeli kız yap:)))) yapabilsem yapıcam ben..:))ama yetenek ııı ıı..


sevgili öküz:

:)))şşşş..karıştırma geçmişimi:))tek kaşı havada işaret parmağıyla boğazına "kill" işareti yapan duruşumu görmen gerek bunu okurken:)
teşekkür ederim desteğin için:))yazıyordum ben de gaza geldim herhalde.

özgün dedi ki...

76 yazının 70 i memelilerle ilgili sanırsam :))

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

Ahaha... üşenmezsen yapsana valahi:) mümkünse benim fotoğraftakine benzet hatta:) Örgü Öküz:)) çok sevdim....

Reca ederim.. sen hep böyle keyifli yaz, okuruz biz...

penelope dedi ki...

özgün:)

geceme keyif kattın :)çok teşekkür ederim sana:))

öküz:)

örgü öküz..öküzün örgüden haremiii:)) uzar valla:))))

mememden soğudum ya..ne çok şu kelimeyi ettim bu gün:)))

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

doğru lan, sizin de memeniz var di mi:)

penelope dedi ki...

yok özgünü bilemem ama ben gudubetim:))

var tabii.gurur duyduğum bi çift..
yalnız yorumu okuyup önüme dooğru bakmam ..ilginç oldu..bi an ben de şüphelendim sanırsam.hayır bi de görünce ohhhh şeklinde rahatladım galiba:))))
ruh halim..sinyal veriyo hacı(lan dermisin bana .all.)..dışarı çıkıp içmem gerek biraz benim bu aralar:)))

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

;)

şafak dedi ki...

amaç
ah ne şahane yaşıdımdı
şefim aynısından bi tane daha istiyorum,, siparişiyle niyetlendiysen : )
yuh derim bi tane şahane yaşamışsın
ne bu arsızlık : )
ha
ya dönsemde ben yine aynı yerinde aynı yaptiklarımı yinelerdim
buyum ben,,buyum anladin tribi atacaksan : )
kızım bana ne diye artistik yapiyon ki be, derim : )
yok bi dolu eksiği gediği hatası vardı onları kafame göre düzelterek yaşiycam
şahane olucak
ikinci bi şans istiyorum acun bey : ) ricasıyla şey ediyosan o zamanda
dönüp kendi çocukluğuna öğütler vermelisin bu günkü senden
ki neler yapacağını kendi haline bırakınca
nerelerde canı yanacağını bilsin
olayı toparlasın yada kendini korosun demi : )
yaa,,tutup biri zamanın içinde geriye
o trene bıraksa seni böle
olayin detayinı düşünmemiş hakkını yaşiyo olucaktın : )
şimdi düşün
kendi çocukluğunla
yada gençliğinle karşilaşsan
bir trende
kasabasından giderken uzağa
yanına oturup
ona vereceğin öğütlerin nelerdi ?
hadi bakalım : )
güzel olsun gecesi senin ...

penelope dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
penelope dedi ki...

sevgili öküz:

:P

penelope dedi ki...

:))sevgili şafak

bak ne kibarım bugün:)

ve hayır niyetim yok anlatırken ne ileri ne geriye doğru herhangi bişeye.çok yığıldılar kafamda..anlatmak rahatlatıyor.yazınca daha
katlanılır ve geçmiş geliyor..
yaşarken sıradandı..
oğluma.... anlatmak istiyorum bazan .bi kısmını anlatıyorum da.iki kişilk bir dünyayı hızla yaşanmış bir ömrün anıları renklendiriyor .ama bu "yaa yaa baaak işteee" formatında olmuyor.
çoğu şeyi kendime sakladım.bi de okuyan bi kaç kişiye.
ve dönmek istediğim yer tam da orası işte..o tren..o hissi özlüyorum..monoton gidiyor bi süredir hayat.ehlileşmek istemıyorum..anlıyor musun?kolumda koim var benim..tersine yüzer..bana benzerdi..onun suyun akışına dönmesi canımı sıkıyor..
ona hatırlatmaya çalışıyorum ..ne olduğunu..

BU BLOG ASLINDA;

biraz günlük ..çokça dün'lük ..ama hepten deli saçması..

sahibinin histerik çıkarımlarından oluşmuş bilog.









penelope saklı sandık

herbişey

bi sonraki bölümde..

.