yol

dün öğleden sonra eski arkadaşlarımdan bi doğum günü daveti geldi.hadi çık gel bilmem ne bara..Ankara'ya..öyle özel biri ki doğum günü sahibi.4.5 saatlik yolu arabayla gidecek ve aynı yolu arabayla dönecek gayrete değerdi..saat 4 gibi yola çıktım ,oğlum gelmek istemedi evde tek başına bırakamazdım babasına gitmek istedi.olur dedim.sonradan bi babamız oldu ya..

arbayla gitmeyi sevıyorum uzun yolu.anılarım canlanarak gittim; yol boyu atıf abinin bana kaznadırdıklarını düşündüm.öğrencilik günlerimde çalıştığım kitapçıyı bahsetmişimdir.aynı pasajda müzik aletleri satardı atıf abi..güzel içer,güzel söyler, güzel çalardı.keyifli bir rakı dostuydu,beni dinlerdi.anlatmazdım hiç bişey aynı masada otururduk,sadece ikimiz..cahit berkay'a ikizi gibi benzerdi.pasajın arka tarafında taaaa dedemden kalmış eski bi meyhanede otururduk ,kasabadan yeni çıkmış hafiften aşık bi kıza hayatı anlatırdı.sustuklarımı bilir gibiydi.o konuşurken ben masaya kollarımın üzerinde uzanırdım."bakma öyle kedi eniği gibi " derdi.anlatırdı.oğlunun kaçışını ,karısının gidişini.annesinin osmanlı kadını oluşunu filan falan..hayata sarıl derdi bana..o konuşurken gözyaşım akardı tek bişey anlatmazdım hayatımla alakalı,ama göz yaşımın yanağımdan ,ordan da kollarıma dökülüşünü izler:
"anlatmıycak mısın ? " derdi.

-anlatmıycak mısın?
-ıı ıı.
-peki anlatma..ama hayata asıl.
-...
-seni arayan soran yok bu saate kadar bi meyhanede, yarıkaçık bi adamlasın.lan kız kimin kimsen yok belli.ama güzel yetişmişsin .iyi de terbiye almışsın.yetiştirme yurdunda vermezler bu terbiyeyi.muhtemelen ailede başka bireyler vardı onlar büyüttü seni.sanırım benim annem gibi biri büyüttü.nasıl belli çizgileri üzerinde .kola gravat adamların hali bi başka...eeeeee içelim o halde...


küfelik olurdu içince .omuzlayıp evine bırakırdım.sonra ellerim cebimde hafif çakırkeyf düşerdim bekar evimin yoluna.içim rahatlamış olurdu .hiç bişey anlatmadan rahatlamış olmak ..bunu atıf abiyle yapmışımdır.oğluma hamileyken ,bana meyve filan getirirdi.bebeği de kendi hayatına zorluyorsun gurururndan mikrop ,derdi.git babasının kapısına yapış ,bakıcaksın ulan çocuğuna tek başıma mı yaptım bunu lan ipne..diyeceksin derdi..lan seni bizden alana kadar amma takla attı beee.şimdi kaçtı mı itolusu..anasını satiimm lan kız baban yaşında olmasam gel evlenim senle diyecem ama yazık sana be yaaaaww.

..

yol boyu sertabın şarkısını dinledim hani önceki kayıta link atmışım onu..

ben nice depremler gördüm kolay kolay yıkılmam...
direksiyonda akşam olurken güzel oluyor dinlemek..eşlik ettim ..

şimdi


70 yaşını kutlamaya gidiyorum..bu yol hikayesii..benimle beraber dinleyin.sonra anlatırım




Get Your Own Player!


0 yorum:

BU BLOG ASLINDA;

biraz günlük ..çokça dün'lük ..ama hepten deli saçması..

sahibinin histerik çıkarımlarından oluşmuş bilog.









penelope saklı sandık

herbişey

bi sonraki bölümde..

.