KİTAP

di'li geçmiş zamanı severim ben..aslında zavallılar geçmişe bakar deriz hep..ben de derim...kayıtlara geçmişliği vardır bi yerlerde muhakkak.ama kendimleyken yada bi kaç dostla rakı-balık-roka muhabbetindeyken gayet di'li konuşur ve bu konuşmadan keyif alırım.yaşarken öyle gelmiyor insana.ne de olsa balıktan hallice hafızamıza çoook hatırlanası olmadığı müddetçe hiç bir şeyi değdirmiyoruz.Bende eskicilik var biraz.en sevdiğim koku mesela sahaflar çarşısında izbe bir sahafa girince yayılan tozlu koku..iran'dan bir kitap getirmişti bir dostum /bu dostum da afgan ve londra 'da yaşıyor..ne alakasız değil mi..neden normal arkadaşlarım yok benim./
.....
inayet 'in getirdiği o kitaba günlerce baktım.sayfanın altına üstüne sağına soluna notlar alınmış..bunu okuyan kişi muhtemelen bir kadındı..kaç yüzyıllık bir kitap..düşünsene yüz yıl önce benim okuduğum sayfaya dokunan parmakları ve ona bakan gözleri..ve farsça olan kitabın kenarına kırmızı mürekkepli/mürekkep dağılmış çok kere/fransızca notlar alan kişiyi..bu bi kadındı..
"nerden çıkardın " diyor inayet."eskiden kadınlar çok okumazdı"
bahse varım ben ..bir kadındı.mürekkebin dağılma şekli gözyaşı gibi..sonra hangi erkek "i" harfindeki noktayı kalp yada dört yapraklı yonca şeklinde yapar ki..
kitap gitti bakalım ..çevirisini bekliyorum..ne çıkıcak bilemem..derin birşeyler beklıyorum ben,ki inayet ona bir servet harcamış alırken..giderken de "ehehehüüheheeüeehhe"diye sahte sahte gülmemi sağlayan esprisi gerçek olmaz umarım:"kimbilir belkı de dediğin gibi kadındır bu notları alan ve bu da aslında bir yemek kitabıdır..soğan soyarken gözleri yaşarmıştır meselaaa.."
"ahahahahahaaaahuhuaaa"
"git inayet..uzun süre gelme..yeşile bak ,bolca oksijen al.."
yazı bit.........
bu arada yazarın dip notu: ulen ne yaratıcı başlık bulmuşum be: kitap..ben de mi gitseydim inayetle nedir..:(((

0 yorum:

BU BLOG ASLINDA;

biraz günlük ..çokça dün'lük ..ama hepten deli saçması..

sahibinin histerik çıkarımlarından oluşmuş bilog.









penelope saklı sandık

herbişey

bi sonraki bölümde..

.