DESTEKLE-
ME

Günlük hayatın saçma sapan uğultusu kulağımı tırmalıyor.Devletin tarım politikası canımı sıkıyor.Dün akşam DÜTTÜRÜ lokomotif Bank A.Ş. genel müdürü ile yapılmış yemekli konuşmanın verimliliği öylesine tartışılır ki ...canımı sıkıyor...çiftçilerin işletme kurmaları için kredi verecekler.ahahahahaha...ne iyi...sonra amerikan tarzı çiftlikler kurulacak yurdumda ..ahahahaha ne güzel ..hani amerikada üç kişi (yaşlı teyze ,amca - bunlar muhtemelen mr.end mrs.brown kişileri- ve de bi bakıcı) tek bi düğmeyle 250 baş ineğin bakımını ve sağımını yapıyolar ya :))) işte bizimkisiler de yapıcak artık ..ahahah harikaaa di mi?..
dalga geçer gibi “topla” dedi adamları “bana uygun hayvan sayısı olan ,arazisi olan bu işi yapacak adamları ....onlara kredi verelim biz...hemde 2 + 5 ...yani iki yıl ödemesiz üçüncü yıl yılda bi kez olmak üzere ödeme.”..süüüppppeeeerr..
daha bitmedi..”ayrıcaaaa faiz oranı siz aracı olacaksanız % 5.5 “ olllleeyyyyy..

adamları topladık ,götürdük..biliyolar zavallılar bizim kadar kek değiller tereddütlü geldiler.biz uçuyoruz ,hele ben:))) küçük birer fabrikaları olacak,hayatları değişecek ,diye seviniyorum....

-Evet, penelope hanım... Demek bu beylerin bu işi yapacaklarından eminsiniz...
-kesinlikle...bu adamların hayatı bu..meslekleri bu..biz onlardan öğreniyoruz hatta..benim en büyük destekçim onlar.ve ben kefilim her birine yapacaklar bu işi...
-anladım ..protokolü yapalım o halde ,100 er milyar kredi kullandıralım beylere ,hemen. ..nasılsa siz projeyi çizmişsiniz.ayrıca kusursuz bi proje..işletmeler,tesisler...gerçekten muhteşem...ülke için hayırlı olacağından eminim ..yani tarımsal kredilerde projeniz hazır çizim olarak göz dolduracak...evet beylerle ilgili görüşmeye gelince gerekli evrakları hazırlasınlar ,şeyi de hemen hazırlasınlar ..şeyi ..şeyi canım işte ahahaha klasiktir ya iki kefilleri ki gayrimenkulleriyle beraber,sonra ipotek edecekleri gayrimenkuller belediye sınırları içerisindekileri ,işte canım şey için ekspertiz de gelir yarın birgün teminata...

_bi dakka bi dakka..sayın müdürüm ben bi noktada kaçırdım galiba konuyu...
adamlardan hayvanlarını ipotek karşılığı alarak işletme kurma sözü verdiniz.,arazilerine gelip baktınız.benden buna uygun proje istediniz.hayvan barınaklarını olması gerekenin en muhteşemi,hatta birer işletme olacak şekilde ,içinde süt üniteleriyle birlikte tüm ekipmanıyla birlikte karşılamayı vad ettiniz ki bunun % 50 si işletme kurmak isteyen çiftçiye tarım bakanlığının hibesi olacaktı.ve şimdi son dakikada bu adamlardan gayrimenkulleri ile beraber kefil olacak ikişer kişi istiyorsunuz..eyvallah..adamlardan vereceğiniz kredinin %70 fazlası olacak teminat istiyorsunuz.yani 100 milyar verip 170 milyarlık teminat istiyorsunuz.üstelik bu teminatı traktör,tarım makinesi olarak kabul etmediğiniz gibi,köy evi,köydeki tarla ,arazi olarak da istemiyorsunuz...belediye sınırlarında yani şehirde ,tapulu ev ,arsa istiyorsunuz..ayrıca da bunların değeri 170 milyar olcak..
şaka gibi sayın müdürüm..bu adamların 170 milyarlık evleri arsaları olsa inanın bana kredi çekmezler ,gider adam 60 milyarlık bi arsasını satar peşin parayla işletmesini kurar ,iki sene sonra kuracağı işletmenin geliriyle de parasını zaten koyar yerine.ne şimdi bu..
_eeee.penelope hanım bankamız da teminat almak zorunda ..oldukça düşük faizle bu fırsatı kimse vermez bi daha..

-tamam müdürüm .kalsın ..biz bakalım başımızın çaresine..

-ama bu bi fırsat biliyorsunuz siz de..küçük birer fabrika olacaklar adamlar.

_yaa evet müdürüm ..olacaklar inşaalah ..desteklerinizle...haa bu arada aklıma takıldı müdürüm..benim projem ...çizdiklerim yazdıklarım..hani bayıldığınız,…türkiye deki işletmelerin yapımında kullanacaksınız ya.hazır proje olarak..ben onu rica edeyim lütfen..anlaşma yapmadık değil mi..yani bu benim projem ..benden telif almadınız,ya da bana bi ödeme yapmadınız… bu projeyi kullanacaksınız sonra çiftçiye masraf çıkarırken "proje çizim masrafı "diye masraf keseceksiniz.ben projemin kullanılmasını istemiyorum.ya da anlaşırız ,satarım size..:)))

-aman penelope hanım.bu bi amme hizmetidir.vatandaşlarımız için tam ana.....
_müdürüm sözünüzü kesiyorum ama benim de kendime teminatı almam gerek değil mi..müsadenizle L. Bey’deydi değil mi projem..çıkarken alayım ben onu ..iyi günlerr ..

.....

lan erkek olasım nasıl var nasıl var saysam sövsem şimdi var yaaaaaaaaaaa..erkek olmadan da söverim de nası sokucam…gerçekçiliği yok..

2 yorum:

Öküzün Önde Gideni dedi ki...

teminat istemelerine sözüm yok; sonuçta devlet değil bunlar.. ticari işletme..

ama senin projenin üzerine yatma hamlesi, "şerefsiz herifler..." dedirtti afedersin.. zira ilgilenenlere "proje masrafı" da çıkartacaklarına adım gibi eminim..

penelope dedi ki...

devlet bankası bu...adamların tanesi 5.5 milyar olan hayvanlarını ipotek ediyolar 2 kefil de tamam ..traktörlerini tarım araçlarını ya da köylerindeki tarlalarını evlerini alsalar ona da tamam .adam köylü vatandaştan belediye sınırları içinde tapusu olan gayrimenkul istiyor 170 milyar değerinde..dalga geçmek bu.aslına bakarsan bu konuda bi iyileştirme yapılsa hayvanCILIK VE TARIM SEKTÖRÜNDE ÖYLE Bİ POTANSİYEL VAR Kİ.(pardon caps e basmışım:)) )
ama adamlara satın diyorlar zorla ,et olsun 30-35 milyon ..küçükbaş hayvan sayısı yarı yarıya düşmüş...yanii..kafayı yememek elde değil..nasıl bi tarım politikası nası iş bu ..

BU BLOG ASLINDA;

biraz günlük ..çokça dün'lük ..ama hepten deli saçması..

sahibinin histerik çıkarımlarından oluşmuş bilog.









penelope saklı sandık

herbişey

bi sonraki bölümde..

.